Mä oon lomalla, tartteeks muuta sanoa. Nauru Tänä kesänä joka lomaviikolla pitkin kesää oon maalannu. Mutta pitäähän tää talo joskus saada valmiiksi. Mies on asentanut rännejä ja kipsilevyjä maalaamisen ohessa. Mä oon vaan maalannu. Aika hyvältä näyttää. Enää pari ovea ja yks ikkuna on maalaamatta kokonaan. Kaikki kolme ovea pitää maalata toiseen kertaan, samoin muutama seinä. Auringon paahteessa edellinen maali on niin kulunutta, että se seinä imaisee uutta maalia ihan kiitettävästi.

Tämä on siitä mukavaa hommaa, että näkee oman kättensä työn jäljen heti. Ja naapurit kans. Onkin käynyt ilmi, että myös naapurit tykkäävät meidän talon uudesta väristä. Hymy Hyvä niin, sillä hekin joutuvat sitä katselemaan. No nyt ne naapurit siellä jo kiroaa, että taasko ne maalaa. (Tänään maalasin 5 tuntia.) No, sitä varten on lomat. Ei työpäivän jälkeen kauheasti jaksa tehdä mitään. Lomat on sitä varten. Ei ne kuulemma sitä kiroakaan, ihmettelevät vaan, kuinka kauan se kestää. No, ens viikolla loppuu, kun lomat loppuu ja talo on sitten saatu valmiiksi lopputarkastusta varten. Toivottavasti...