Mä jäin miettimään sitä, että mistähän johtuu se, että mun migreenit ovat pahentuneet. Sunnuntaisen kohtauksen rankkuus saattoi tosiaan johtua edellisen päivän tapahtumista ja jännityksen laukeamisesta. Sitten aloin miettiä vähän laajemmin, niin tämän vuoden aikana mun migreenit ovat vahvistuneet, mun kasvojen iho on huonontunut ja närästys pahentunut. Tottakai elintavat ja ruoka vaikuttavat myös, mutta ennenkin olen reagoinut fyysisesti henkisesti painaviin ja mieltä askarruttaviin asioihin, varsinkin vatsan toiminnalla, mutta tämä vuosi on tainnutkin olla aika rankkaa, näin jälkikäteen pohdittuna.

Jos mietin oloani ennen ja jälkeen eron, niin kyllähän se taakka helpotti eron jälkeen, kun oli kuitenkin ollut vaikeaa sitä ennen. Mutta fyysiset oireet pahenivat sen jälkeen. Ruokahaluttomuus oli ensimmäinen, minkä tiedostin. Etsikö se paha olo mun sisällä eri keinoja tulla ulos? Reagoinko mä niin vahvasti eroon, että se vaikuttaa/vaikutti jo mun hormonitoimintaan? Kuinka vahvasti henkinen puoli voi vaikuttaa fyysiseen puoleen? Ja päinvastoin? Näitä kysymyksiä alkaa koko ajan tulla lisää. Onneksi tällä viikolla pääsen kysymään näitä kysymyksiäni kahdelta eri asiantuntijalta. Toinen on hieroja/vyöhyketerapeutti ja toinen antaa akupunktio-hoitoja. On mielenkiintoista kuulla, mitä vastauksia heillä on.

Ihminenhän on kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kiertää kehää. Oireet seuraa toisiaan. Tämä oli minun pysähdys. Herätys. Jos lähtisi purkamaan vyyhtiä tästä, ja etenisi sitten syvemmälle. Katsoa mikä auttaa ja mitä tulee vastaan.