Olen harrastanut joogaa yli kolme vuotta. Olin miettinyt joogan aloittamista jo pitkään, mutta en ollut saanut mitään aikaiseksi. Laji kiinnosti liikuntaharrastuksena, ei henkisyytensä vuoksi.
 
Eräänä syksynä ilmoittauduin sitten Mandalatalon kurssille. Kurssin vetäjänä oli Anu. Siitä lähtien hän on ollut joogaopettajani. Olen ollut monella hänen kurssillaan, sekä Mandalatalolla että kansalaisopistolla. Aloitin rauhallisella hathajoogalla. Sitten Anu lisäsi hathajoogaan vaikutteita iyengarjoogasta. Siitä minä tykkäsin, kun sai haastaa kehoa liikkumaan ja venymään. Sen takia pidinkin kovasti viime viikonlopun iyengarjoogakurssista.

Kun Anu jäi äitiyslomalle, piti keksiä jotain tilalle. Olen nyt tänä vuonna käynyt Leenan pilates ja Yang jooga tunneilla sekä Elinan Method Putkisto tunneilla. Mukavia opettajia kaikki. Minulla on käynyt hyvä tuuri siinä asiassa.