Eilen illalla, pienessä tihkusateessa, mä kiersin T:n kanssa pari tuntia Valo on Jyväskylässä 2006 -kohteita. Kiersimme keskustan sekä yliopiston alueen kohteet, eli suurimman osan. Tässä muutama muisto:

Aloitimme kierroksemme seitsemän jälkeen, kun valot olivat juuri syttyneet taiteilija Kaarina Kaikkosen paitateokseen Kirkkopuistossa.
207581.jpg

Hetkeä myöhemmin pidempi rivistö.
207575.jpg

Sitten alas Hannikaisenkadun Virastotalolle, jonka piha näyttää tältä.
207576.jpg

Reittimme loppuvaiheessa päädyimme yliopiston portille.
207577.jpg

Lyhty-rakennuksen ikkunoissa on esillä Kari Alosen kiviteosnäyttely "Valoa kiven sisässä". Aivan mahtavia teoksia. Tässä yksi: "Kantava voima"
207573.jpg

Ennen kampusalueelle siirtymistä meillä oli puhetta suksista, että missä kummankin sukset ovat. Minun sukseni ovat siis vielä porukoilla, enkä tiedä, milloin ehdin niitä hakemaan, kun tuntuu joka viikonloppu olevan jotain ohjelmaa. T sitten kyseli, että mitäs kaikkea sulla oli tulossa, niin silloin kerroin tulossa olevan Jyväskylän Blogimiitin. Samalla minä sen sitten paljastin, (asian, jota olen miettinyt että kerronko vaiko enkö kerro ja kenellekö kerron) että minä kirjoitan omaa blogia.
Ensimmäinen tuttu, jolle minä tästä asiasta kerron, on siis ihminen, jonka olen tuntenut kaikista vähiten aikaa. :) Siinä minä sinisen portin alla kailotin ääneen koko asian, että varmasti kaikki ohikulkijatkin kuulivat. Minulla kun tuo äänentaso tahtoo vähän nousta, jos innostun asiasta. Mutta siis joo että näin.